Informace o projektu
INTERES - Informační technologie realizované spoluprací
- Kód projektu
- CZ.1.07/1.3.00/51.0035
- Období řešení
- 10/2014 - 9/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK)
- 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Základní škola Svitavy
Základní škola Vendolí, okres Svitavy
Církevní základní škola v Kroměříži
Základní škola a mateřská škola Ořechov, okres U
Základní škola a Mateřská škola Podolí, příspěv
Základní škola a Mateřská škola Březolupy, okres
Základní škola, Radiměř, okres Svitavy
Základní škola Morkovice, příspěvková organizace
Základní škola Svitavy, Riegrova 4
Základní škola a mateřská škola Trstěnice
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspě
Základní škola a mateřská škola Ostrožská Lhota,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA KOCLÍŘOV, okres
Základní škola a Mateřská škola Boršice, okres U
Základní škola Svitavy, Felberova 2
Základní škola Rousínov, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Hradec nad Svita
Základní škola Běly Jensen, Opatov, okr. Svitavy
Základní škola Vítějeves, okres Svitavy
Střední zdravotnická škola, Svitavy,
Obchodní akademie a Vyšší odborná škola
Speciální základní škola Svitavy
Taneční konzervatoř, Brno, Nejedlého 3
Základní škola a mateřská škola Dolní Kounice
Základní škola Slavkov u Brna
Základní škola a Mateřská škola Březí,
Mateřská škola a Základní škola Třebovice
Základní škola a Mateřská škola, Deblín,
Základní škola Chotěboř, Smetanova 745,
Základní škola T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněn
Gymnázium, Polička, nábřeží Svobody 306
Základní škola a Mateřská škola Opatovec 119,
Cíle projektu vycházejí z rámce definovaného zněním výzvy:
1. Poskytnout mentorskou podporu a prezenční vzdělání v konkrétních oblastech ředitelům škol.
2. Realizovat vzdělávací prezenční aktivity pro pedagogické pracovníky, zaměřené jednak na seznámení se s dotykovými zařízeními, jednak s praktickým a funkčním využíváním dotykových zařízení v konkrétních
edukačních situacích jednotlivých předmětů.
3. Vytvořit ke všem prezenčním vzdělávacím aktivitám e-learningové metodické podpory a poskytnout je cílovým
skupinám.
4. Reflektovat průběžně všechny vzdělávací aktivity výzkumnými nástroji a vytvořit výzkumné publikační výstupy.
5. Vytvořit hned na počátku projektu znalostní portál pro sílení, informovanost a budování odborné komunity.
Ke splnění všech cílů povede následující postup s konkrétními výstupy:
Na počátku projektu vytvoří realizační tým webový znalostní portál pro poskytování kontaktů, vzájemnou
komunikaci, publikaci dílčích výstupů a sdílení napříč partnery i realizačním týmem. Poté proběhne první kolo
evaluace v partnerských školách, řízené ŘO OP VK, výsledkem bude poznání výchozího stavu v oblasti znalostí
a využívání dotykových ICT v partnerských školách. Dále realizační tým uspořádá konferenci Ředitel pro školu
21. století, která bude programem seminářů a odborných přednášek reflektovat témata definovaná ve výzvě a odstartuje síťování ředitelů. Dále lektoři týmu připraví prezenční a souběžně e-learningové vzdělávací moduly pro
aktivity 2-8 včetně fakultativní aktivity Metodik ICT. Poté ve spolupráci s koordinátory škol vznikne harmonogram a bude zahájeno a realizováno individualizované vzdělávání v jednotlivých školách na míru
oborovým potřebám pedagogů. Zájemci absolvují e-elarningovou část kurzu DVPP Koordinátor ICT. Nakonec proběhne druhé kolo evaluace, které bude reflektovat stav oblasti znalostí a využívání dotykových ICT v partnerských školách. evaluace bude zpracována do výzkumné zprávy, zpřístupněna parnterům a publikována.
Publikace
Počet publikací: 51
2015
-
3D tisk ve školním prostředí
Metodický portál RVP: Základní vzdělávání [on-line], rok: 2015
-
Aplikace pro tvorbu animací ve výtvarné výchově
Tablet ve školní praxi, vydání: Vyd. 1., rok: 2015, počet stran: 7 s.
-
Bezpečnost na internetu
Rok: 2015, druh: Prezentace v oblasti VaV (AV tvorba, WEB aplikace apod.)
-
Digital information curation as a form of formation of personalized learning enviromenments
DisCo 2015 : From analog education to digital education 10th Conference Reader, rok: 2015
-
Digitální informační kurátorství a jeho využití v konstruktivisticky orientovaném vzdělávání
INFORUM 2015: 21. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, rok: 2015
-
Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu
Rok: 2015, počet stran: 85 s.
-
Dotyková zařízení ve výuce anglického jazyka
Tablet ve školní praxi, rok: 2015, počet stran: 10 s.
-
Dotykové technologie a inkluzivní aspekty vzdělávání
Tablet ve školní praxi, vydání: Vyd. 1., rok: 2015, počet stran: 11 s.
-
Environmentální výchova jako výchova ke kriticky reflektivnímu občanství
Tablet ve školní praxi, vydání: Vyd. 1., rok: 2015, počet stran: 6 s.
-
Hledání výukových aplikací
Tablet ve školní praxi, vydání: 1. vyd., rok: 2015, počet stran: 9 s.