Informace o projektu
Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
- Kód projektu
- MUNI/A/1219/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D.
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
- prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
- Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
- doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
Projekt specifického výzkumu je zaměřen na podporu výzkumných aktivit studentů doktorského studia oborů Pedagogika a Andragogika na Ústavu pedagogických věd FF MU. Koncepce projektu vychází z řešení specifického výzkumu na ÚPV v předchozích letech. Obsahová struktura projektu je modifikována s ohledem na vývoj řešení aktuálních výzkumných projektů na ÚPV.
Zastřejucím tématem projektu jsou procesy učení, které jsou analyzovány ve dvou rovinách. První rovinu představuje vývojové hledisko, konceptuálním rámcem výzkumných aktivit projektu je pojetí celoživotního učení. Druhá rovina výzkumu je vztažena k různým sociálním kontextům, ve kterých se procesy učení vyskytují. Konkrétně se aktivity projektu vztahují k výzkumu reálné školní výuky, výzkumu vnitřních procesů a vnějších podmínek rozvoje školy, a dále k výzkumu učení v neškolských institucionálních kontextech. Některá témata jsou výběrově sledována i v historické perspektivě. Aktivity specifického výzkumu jsou řešeny pomocí kvantitativních, kvalitativních i smíšených metodologickcých přístupů, přičemž jsou využívány rozmanité výzkumné designy. Očekávané výsledky obohacují zdrojovou základnu oborů, ukazují další možnosti výzkumu a také možnosti uplatnění výsledků v praxi a ve vzdělávací politice. Studenti doktorského studia se do projektu zapojují v návaznosti na vlastní výzkumné aktivity v dizertačních projektech.
Publikace
Počet publikací: 38
2016
-
Neverbální chování učitelů ve vyučovacích hodinách
Studia paedagogica, rok: 2016, ročník: roč. 21, vydání: 1, DOI
-
Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT : role digitálních technologií v každodenním životě a učení mládeže
Studia paedagogica, rok: 2016, ročník: 21, vydání: 1, DOI
2015
-
Adaptační proces cizinců na české a norské školní prostředí
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Asistent pedagoga, "nová" role na našich školách
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Digitální technologie v roli nosiče vzdělávacího obsahu: tabuizované učení?
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Evaluace projektu Učitel - Mentor (KA3)
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Evropský koncept kariérového poradenství zaměřený na podporu mezinárodní mobility mladých lidí v kontextu České republiky
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích
-
Guide My W@y!: inspirace pro vzdělávání vysokoškolských poradců
Rok: 2015, druh: Popularizační texty