Rozvojové programy realizované CERPEK jsou mezi zaměstnanci/kyněmi dlouhodobě velice žádané a poptávka stále převyšuje nabídku. Motivace ale už dávno není vnějšího charakteru a rozhodně se nikdo neúčastní vzdělávání tzv. „za trest“. Osobní potřeba rozvoje a získání nových schopností důležitých k práci je zde na prvním místě. Nejinak tomu bylo i u dr. Kaplera. „Mým hlavním motivem bylo navázání nových kontaktů a posílení mezifakultní spolupráce seznámením se s kolegy na zajímavých/klíčových pozicích MU, a hned na druhém místě další rozvoj mých manažerských dovedností.“ Motivace se u účastníků pojí i s osobními očekáváními od programu, která pan doktor považuje ve svém případě za naplněná. Pokud tomu tak v některých případech ale není, můžeme díky zpětné vazbě všech účastníků dále spolupracovat s CERPEK na zkvalitnění obsahu a také na cílenějším výběru jednotlivých účastníků na naší straně. Nominace probíhají kontinuálně ve spolupráci s vedoucími pracovníky fakulty. V návaznosti na to budou další výzvou individuální rozhovory, které si budou klást za cíl ověřit skutečnou potřebu a aktuálnost účasti v programu.
Co se týká obsahové stránky programů, je třeba, aby lektoři uspokojili celkem široké portfolio potřeb jednotlivých účastníků a pomohli rozvíjet různé úrovně manažerských dovedností. I tento náročný požadavek hodnotí dr. Kapler pozitivně a dodává: „…lektoři se snažili vycházet vstříc potřebám všech účastníků, i když pro některá specifická zadání občas nezbyl z různých důvodů prostor“. Obecně pak hodnotí absolvování celého programu jako velmi přínosné a spolu s dalšími účastníky jednoznačně doporučují dalším zájemcům, aby rozvojových programů využili, stejně tak jako i nabídky samostatných workshopů, které pro akademiky i neakademiky CERPEK připravuje.
Získané přenositelné dovednosti z rozvojových programů nabývají na důležitosti i v rámci excelentních terénních programů. Třeba toho, který každoročně probíhá v Antarktidě, a z kterého se poměrně nedávno vrátila další úspěšná expedice. „V obou kurzech (Talent i Manažer) bylo pro řízení expedic leccos použitelného… Některé techniky z těchto kurzů jsme úspěšně integrovali do našich standardních postupů i povinného předexpedičního školení pro účastníky antarktických výprav, takže možná i díky tomu a dobré přípravě nás žádná krize letos nepotkala.“
Věříme, že dovednosti a znalosti, které absolventi rozvojových kurzů získali, jim pomohou posouvat jejich každodenní práci na vyšší úroveň a díky osvojeným nástrojům bude jejich práce efektivnější. Pokud i Vy máte zájem posunout svoje vědění a kompetence dál, neváhejte se obrátit na fakultní koordinátorku – specialistku pro rozvoj a vzdělávání, Mgr. Elišku Sobotkovou.